Hoe krijg je meerdere postvakken in Outlook 365?

Er zijn twee manieren.

Lees hoe dit zelf te doen.

by | 05, 07 2022 | 0 comments

Wanneer je meerdere postvakken wilt zien in Outlook 365 is het belangrijk om onderscheid te maken tussen een aantal scenario’s:

  • Meerdere postvakken die zich allemaal binnen dezelfde Office 365 organisatie begeven
  • Postvakken die verspreid zijn over verschillende omgevingen

 

Binnen dezelfde Office 365 omgeving

Wanneer de gewenste postvakken zich allemaal binnen dezelfde Office 365 omgeving bevinden is het juist instellen van de postvakken iets wat de beheerder binnen de Office 365 tenant moet aangeven.

Voorheen was het mogelijk om meerdere Office 365 postbussen afzonderlijk aan te melden binnen de Outlook applicatie. Met de komst van Multi Factor Authenticatie (MFA) is dit bijna ondoenlijk geworden. Het niet gebruiken van MFA wordt sterk afgeraden.

Wat moet de beheerder doen?

Ga naar https://admin.microsoft.com

Selecteer de mailbox van de gebruiker (of gedeelde mailbox) waar de gebruiker rechten toe nodig heeft. In dit voorbeeld onze algehele scanner e-mail box.

Geef aan welke rechten de gebruiker dient te krijgen op deze e-mailbox. Voor inzage dan zijn “Read and manage permissions” vereist.

Als de gebruiker e-mail uit de e-mail box dient te versturen dan kan er gekozen worden voor “send on behalf” om e-mail namens de gebruiker te versturen. Óf “send as” rechten, waardoor de gebruiker daadwerkelijk e-mail kan versturen, waarbij het lijkt alsof die gebruiker zelf de e-mail verzonden heeft.

Nadat deze instellingen zijn aangepast, kan het tot een uur duren voordat de rechten daadwerkelijk actief zijn. Bij het herstarten van Outlook, zijn de e-mailboxen nu automatisch aan de linkerkant van het scherm bijgevoegd.

 

Postvakken die verspreid zijn over verschillende omgevingen

Het kan zijn dat het nodig is om meerdere postvakken in één Outlook overzicht te hebben die niet binnen dezelfde Office 365 omgeving zijn gealloceerd.

Om dit in te stellen heb je de gebruikersnaam, wachtwoord en eventuele MFA nodig van het postvak.

Ga in Outlook naar bestand en account toevoegen.

Volg het automatische stappenplan van Outlook waardoor direct het toegevoegde postvak beschikbaar is.

De ICT afdeling heeft een totaal ontzorgde oplossing, waar Microsoft 365 onderdeel van is, genaamd Werkplek.CLOUD. De gehele inrichting en eventuele verhuizing worden uit handen genomen. Meer weten? Vraag een kosteloze demo aan of begin meteen. De eerste 30 dagen zijn gratis uitproberen.

Geschreven door:

Daniël Paans

Een pakket dat bij jouw bedrijf past

Werkplek.CLOUD

  • Multi-factor authenticatie
  • E-mail & agenda's
  • Microsoft 365 online apps
  • 1 TB Opslag
  • Microsoft Teams
  • Online Workspace
  • Behulpzame IT supportdesk

€ 50,- mnd 50% korting*

€ 25,- /mnd

Werkplek.CLOUD Pro

  • Alle cloud werkplek features
  • Microsoft Office software
  • Professionele antivirus
  • Auto software deployment
  • Intuïtieve netwerkmappen
  • Printer- en scannerbeheer
  • VoIP integratie

€ 100,- mnd 50% korting*

€ 50,- /mnd

* 1 maand gratis proberen en 3 maanden 50% korting. Daarna regulier tarief.

Aanvullende  diensten

Connectivity

We zorgen voor de ontsluiting binnen het interne netwerk én de aansluiting met het internet

Cloud services

Voorkom hoge investeringen en neem alleen af wat op dat moment nodig is

User management

We beheren de toegang voor de gebruikers en bieden optimale ondersteuning

Telefonie

We begeleiden de integratie van de telefonie en zijn het eerste aanspreekpunt

Infra management

Wij beheren, updaten en monitoren de ICT infrastructuur

Security

Door de inzet van hardware, software en strikte procedures wordt de veiligheid en integriteit geborgd

Klanten vertellen